I DIN VARUKORG

Din varukorg är för närvarande tom

Du har inga produkter i din varukorg just nu. Klicka på köpknappen för att lägga en produkt i din varukorg.

FORTSÄTT SHOPPA

Policy

Garanti & service

Garantireparation kan lämnas i valfri Stjärnurmakarbutik. Justera klocklänk kostnadsfritt. Gäller i valfri Stjärnurmakarbutik mot uppvisande av försäkrings- eller garantibevis. Detta gäller endast vid nyköp av klocka hos Stjärnurmakarna. Batterigaranti: Om batteriet tagit slut inom ett år från nyköp får du ett nytt utan kostnad. Gäller i valfri Stjärnurmakarbutik mot uppvisande av försäkrings- eller garantibevis.

Ångerrätt

Är du inte nöjd med något du beställt via vår e-handel har du 30 dagar ångerrätt efter det att du mottagit varan. Ångerrätten gäller om varan är i oförändrat skick. dvs plomberad och oanvänd. Varan ska återlämnas i originalförpackning tillsammans med kvitto och eventuellt försäkringsbevis. Klarna betalar tillbaka det belopp du betalat inom 14 dagar, från att vi har mottagit returen.

Skadat paket

När du hämtar ut paketet hos ditt fraktombud bör du kontrollera att paketet är helt. Skulle försändelsen vara skadad är det enklast att anmäla det direkt där du hämtar ut paketet. Naturligtvis kan du även kontakta oss så hjälper vi dig.

Reklamation

Stjärnurmakarna Burmans Riksgaranti innebär att du kan göra en garantireparation i valfri Stjärnurmakarbutik i hela landet. Riksgarantin innefattar även köp gjorda på vår hemsida. Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentköplagen vid eventuella tvister. Enligt konsumentköplagen har du alltid rätt att reklamera ett fel på en vara du köpt i tre år från köpet. Vi har enligt Konsumentköplagen rätt att åtgärda felet tre gånger innan du kan häva ditt köp.

Stjärnförsäkring

Stjärnförsäkringen täcker mer än den vanliga hemförsäkringen. Låg självrisk, smidig skadereglering och förmånlig premie är andra fördelar. Stjärnförsäkringen täcker både skada och förlust. Om du förlorar din klocka eller smycke gör du bara en polisanmälan, som du sedan tar med till en av våra butiker, tillsammans med försäkringsbeviset så hjälper vi dig att göra en förlustanmälan. Stjärnurmakarna Burmans står för premien under 6 månader från det att du köpt din klocka. Därefter kan du frivilligt förlänga försäkringen årsvis. Självrisken är mycket låg och det är även premien för nästkommande år. Det sker ingen nedskrivning av värdet på din vara, det är alltid försäkringsbeloppet som avgör ersättningsbeloppet. Läs mer om Stjärnförsäkring på http://stjarnurmakarna.se

Gåva

De personuppgifter som anges vid köpet är också de uppgifter som registreras på försäkringen. Vid köp av gåva måste mottagaren av gåvan flytta över försäkringen i efterhand. Det gör man genom att kontakta vår allriskförsäkring, Eurostar. Mail: allrisk@eurostarsupport.se Tel: 08 551 050 00

Betalning, Klarna Checkout användarvillkor

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout. Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan. Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm), ”Klarna”, villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas (”Villkoren”). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år. Identifiering, anpassning och riskbedömning För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifylla adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.

Betalning, avgifter

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, 60 kr påminnelseavgift samt dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout. När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.

Användning, PIN-kod

Klarna är innehavare av samtliga rättigheter till Klarna Checkout. Som användare får du bara använda tjänsten på avsett sätt för att genomföra köp, tills vidare och i enlighet med gällande Villkor. Klarna Checkout erbjuder möjligheten att välja en personlig kod, s k PIN-kod. Denna PIN-kod är ett valfritt alternativ för dig som önskar ett extra skydd när du ehandlar. Tänk på att inte välja en kod som har något samband med ditt eget personnummer, telefonnummer eller liknande, att inte avslöja koden för någon eller att anteckna koden på ett sådant sätt att utomstående kan anta att det avser en PIN-kod.

Bra att veta!

Vi följer ARN Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentköplagen vid eventuella tvister. Vi reserverar oss för eventuella textfel och slutförsäljning utanför vår kontroll. Stjärnurmakarna Burmans organisationsnummer är 556151-4570.